torstai 19. tammikuuta 2012

Multippelit leipätalkoot

Oli joulu, oli nälkä. Löysimme hiivan. Siispä leivoimme leivän, jos toisenkin. Itse asiassa aika monta.




Leipä, isolla äLLällä

paketti hiivoo
reilu 1 l vettä, lämmintä sellaista
paljon erilaisia jauhoja
kauraruisvehnämoniviljahutalette
suolia ja snadisti sokruu
siemeniä (OOP(p)IUM, <-- zorron seimeniä, seesam, aarinkonkukka, kurpitsa mitä vaa)

kekri osuus

(valkkaa näistä vain osa, ei kaikkia samaan pesään)
kuvakoita karpaloita
luumuja (kuivana, ei sekoitettuna)
TAHMAISIA taateleita
aprikooseja (kuivana ja hakkeloituna)
paljon ernuja pähkiöitä; aivoja, munuaisia ja niitä parkinsoneja

1. ensin vesi, sitten hiva
2. lisää jauheet ja hutaleet
3. sitte siemenet, VILLIINNY ja laita paljon
4. valkkaa kekriosuudesta omasi
5. leipase leipä, tai no oikeestaa neljä
6. paista, leivinuunissa tulee parhaat
7. syö lämpösenä




Me leivoimme muiden iloksi, joten pakkailimme ne söpöihin pussukoihin ja lähdimme tonttukierrokselle.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti