perjantai 11. marraskuuta 2011

Brunnnnssi


Kuinka usein sitä on tullutkaan toivottua, että koulu olisi peruttu. Kuinka usein laitettu sormet ristiin, että sataisipa niin paljon lunta, että koulu olisi peruttu. Olisipa pakkasta. Olisipa kaikki opettajat koulutuksessa. Todennäköisyys siihen, että näin koskaan tapahtuisi on aina ollut häviävän pieni. Niin pieni, ettei kukaan ole edes ajatellut sen tapahtuvan oikeasti. Ja nyt, kun me sitä kaikkein vähiten uskalsimme odottaa, se tuli luoksemme. Vapaapäivä.
Tai no, vapaapäivä jollekin, meillä oli kuoroa.

Myöhäinen herätys oli joka tapauksessa tarpeellinen ja sitä juhlistaaksemme päätimme pitää brunssin. Huolella, ja tarkasti harkiten valmistelimme aamun menun, joka tarkentui kyllä lopulliseen muotoonsa vasta saavuttuamme kaupasta ja huomattuamme, mitä tulikaan ostettua.


Eikä ollut edes ainoa asia mikä Lauralla EI pysynyt käsissä.


Tieteellinen tutkimus mandariinien ulkonäön korreloimisesta niiden makuun






Täydellisen brunssin koostumus

1. Omenatuoremehua (Tropicana, parasta, -30%)
2. Lettuja (runsaasti)
3. Täytteet:
3.1 Suolaiset:

3.1.1 Kasvishöystö:
3.1.1.1 Kesäkurpitsaa, keltaista paprikaa, purjoa,
paprika-chili- juustoa, mausteita

3.1.2 Sienihöystö:
3.1.2.1 Suppilovahveroita, pinaattia, sipulia, juustoa,mausteita





3.2 Makeat:

3.2.1 Trooppinen hedelmäsalaatti:
3.2.1.1 Granaattiomenaa, omenaa, kiwiä,
mandariineja (kolmea eri väriä)




  3.2.2 Muut:
                                        3.2.2.1 Aamu: Jäätelöä, Agave- siirappia, kanelia
3.2.2.2 Aamupäivä: Kermaa, Agave- siirappia, kanelia
3.2.2.3 Multippeli sekoitus kaikkea (kaneli + kiwi + granaattiomena = ei hyvä)

4. Creedence Clearwater Revival
4.1 Big Wheel keep on turnin'
          Proud Mary keep on burnin'
Rollin' on the river
Rollin' on the river