lauantai 8. lokakuuta 2011

EKA KERTA, vähän jännitti



Tosiaan, olemme FOODclub. Nimemme mukaisesti; teemme ruokaa. Itsellemme. Syödäksemme sitä. Kokeillaksemme maukkaita yllätyksiä. Yhdessä. Herkullista, eikö?




Ensimmäisen virallisen kokouksen menyyseen Kausan tukikohdassa kuuluivat:
Inkan maukas tomaattikeitto, vähemmän helpot perunarieskat sekä belgialaiset vohvelit
omenahillon ja vaniljajäätelön kera. Tai no ei sitä vaniljajäätelöä, koska kukaan ei muistanut ostaa sitä.




Olemme tunnettuja tasaisesta työnjaosta, joten nopeimmat meistä varasivat tietysti työnjohtajan roolin melko varhaisessa vaiheessa. Työnjohtaja on keskuudessamme melko arvostetussa
asemassa, koska hänen/heidän työnkuvaansa kuuluu lähinnä... ei mikään. Sivusta seuraaminen on
tunnetusti suurinta viihdettä, joten tunkua virkaan oli reippahasti. Ei kuitenkaan huolta, emme ole
riitaisaa väkeä, joten jaoimme sen keskenämme. Useimmissa kokoonpanoissa tämä olisi koitunut kohtaloksi, sillä kun kukaan ei tee mitään, mitään ei useimmiten tapahdukaan. Onneksemme joukkioomme iloiseen oli kuitenkin eksynyt muutama älykkäämpi yksilö, jotka aloittivat
matineamme tomppakeitolla ja rieskaisilla.












Vähemmän helpot rieskamme osoittautuivat yllättävan haastavaksi valinnaksi. Perunamuussin
ja kaurahiutaleiden yhteissoitto näytti lähinnä erittäin limaiselta ja hiutaletiheydeltään harvalta kaurapuurolta. Ja kuten aina, suurin epäilys osoittautui palkitsevimmaksi voitonjuhlaksi. Emme vain pystyneet pitämään näppejämme erossa pikku lätyistämme!





Inkan tomaattikeitto


4 tomaattia
paseerattua tomaattia
1 sipuli
2 valkosipulinkynttä
mausteita
tuorejuustoa






mozzarellaa

1. Skalpeeraa tomaatit. (= keitä kuoret pois)
2. Pilko sipaleet
3. Paistele sipaleita kattilassa, heitä kaikki tomskut sekaan
4. Keittele.


5. Sekaan mausteet, tuorejuusto. Mosauta sauvamosauttimella.

6. Nauti mozzarellatsiibaleiden, tuoreen basilikan sekä
tuota pikaa valmiiden perunarieskojen kera!











Vähemmän helpot poteririeskat

paljon rosamundia
kaurahiutaleita




täysjyvävehnäjauhetta
suolaa (vähäsen, emmehän halua korkeaa kolesterolia)





1. Kuori, paloittele, keitä, ja mosauta Rosamundat.



2. Lisää kaurahiutaleet, vehnäjauheet ja suolet (korkea kolesteroli, here we come).

3. Läpsyttele rieskoja pellille.
4. Paista (225C), älä liikaa.
5. Syö VOIN (sepalusvaltimotauti here we come) kera.
6. Nauti!






























































Belgialaiset tohvelit

4,5 dl täysjyvävehnäjauhoja
loraus ruokaöljyä
2tl leivinjauhetta










snadisti sokeria

n. 4,5 dl maitoa

3 kananmunaa






paljon vaniljasokeria
kardemummaa, kanelia








1. Sotkota
2. Heitä raudan väliin










3. Syä (Omenahillon, siirapin, sokerin, kanelin ja sen jäätelön kera)



















Kyllä, ne ovat omenoita.






















Herkullinen omenahillo(ke)

sopivasti erimerkkisiä omenoita

vettä
sokeria
vaniljasokeria
hiukkanen kanelia

















1. Kuori ja paloittele omenat













2. Heitä kattilaan
3. Heitä messiin kaikki muut jutut




































4. Keittele (Jätä hieman 'raa'aksi'. Tarkoitus ei ole tehdä omenapilttiä. Sattumat ovat toivottuja!)
5. Jäähdytä
6. Syö Belgialaisten Tohveleiden kera






































































2 kommenttia:

  1. Oonko mä ainoa, jonka mielestä tässä on nyt jotain pahasti pielessä...?

    VastaaPoista
  2. graafisen suunnittelun riemujuhlaa!

    VastaaPoista