Tosiaan, olemme FOODclub. Nimemme mukaisesti; teemme ruokaa. Itsellemme. Syödäksemme sitä. Kokeillaksemme maukkaita yllätyksiä. Yhdessä. Herkullista, eikö?
Ensimmäisen virallisen kokouksen menyyseen Kausan tukikohdassa kuuluivat:
Inkan maukas tomaattikeitto, vähemmän helpot perunarieskat sekä belgialaiset vohvelit
omenahillon ja vaniljajäätelön kera. Tai no ei sitä vaniljajäätelöä, koska kukaan ei muistanut ostaa sitä.
Olemme tunnettuja tasaisesta työnjaosta, joten nopeimmat meistä varasivat tietysti työnjohtajan roolin melko varhaisessa vaiheessa. Työnjohtaja on keskuudessamme melko arvostetussa
asemassa, koska hänen/heidän työnkuvaansa kuuluu lähinnä... ei mikään. Sivusta seuraaminen on
tunnetusti suurinta viihdettä, joten tunkua virkaan oli reippahasti. Ei kuitenkaan huolta, emme ole
Vähemmän helpot rieskamme osoittautuivat yllättävan haastavaksi valinnaksi. Perunamuussin
Inkan tomaattikeitto
4 tomaattia
paseerattua tomaattia
paseerattua tomaattia
1 sipuli
2 valkosipulinkynttä
mausteita
tuorejuustoa
mozzarellaa
1. Skalpeeraa tomaatit. (= keitä kuoret pois)
2. Pilko sipaleet
3. Paistele sipaleita kattilassa, heitä kaikki tomskut sekaan
4. Keittele.
5. Sekaan mausteet, tuorejuusto. Mosauta sauvamosauttimella.
6. Nauti mozzarellatsiibaleiden, tuoreen basilikan sekä
tuota pikaa valmiiden perunarieskojen kera!
tuota pikaa valmiiden perunarieskojen kera!
Vähemmän helpot poteririeskat
paljon rosamundia
kaurahiutaleita
täysjyvävehnäjauhetta
suolaa (vähäsen, emmehän halua korkeaa kolesterolia)
1. Kuori, paloittele, keitä, ja mosauta Rosamundat.
2. Lisää kaurahiutaleet, vehnäjauheet ja suolet (korkea kolesteroli, here we come).
3. Läpsyttele rieskoja pellille.
4. Paista (225C), älä liikaa.
5. Syö VOIN (sepalusvaltimotauti here we come) kera.
6. Nauti!
Belgialaiset tohvelit
4,5 dl täysjyvävehnäjauhoja
loraus ruokaöljyä
2tl leivinjauhetta
snadisti sokeria
n. 4,5 dl maitoa
3 kananmunaa
paljon vaniljasokeria
kardemummaa, kanelia
1. Sotkota
2. Heitä raudan väliin
3. Syä (Omenahillon, siirapin, sokerin, kanelin ja sen jäätelön kera)
Kyllä, ne ovat omenoita.
Herkullinen omenahillo(ke)
sopivasti erimerkkisiä omenoita
vettä
sokeria
vaniljasokeria
hiukkanen kanelia
1. Kuori ja paloittele omenat
2. Heitä kattilaan
3. Heitä messiin kaikki muut jutut
4. Keittele (Jätä hieman 'raa'aksi'. Tarkoitus ei ole tehdä omenapilttiä. Sattumat ovat toivottuja!)
5. Jäähdytä
6. Syö Belgialaisten Tohveleiden kera
Oonko mä ainoa, jonka mielestä tässä on nyt jotain pahasti pielessä...?
VastaaPoistagraafisen suunnittelun riemujuhlaa!
VastaaPoista